lauantai 25. huhtikuuta 2015



Jatketaan siitä mihin talvirengastestissä jäätiin. Alla on nyt Goodyearin performance -renkaat eli Eagle F1 Asymmetric 2 ja koko näissäkin 235/45R18. Syksyllä jouduin jo nämä ostamaan kun edellisistä Michelinin Primacy HP:istä loppui pinta ihan totaalisesti ja silloin tuli jo F1:siin tuntumaa 4800 km:n verran. Nyt matkaa on tullut lisää 1800 km eli vähän enemmän kuin ihan pelkät ensituntumat.

Nämä renkaat, toisin kuin rengastestin Hakkapeliitta R2:t on ihan omalla rahalla ostetut, eikä mielipiteisiin näistä renkaista vaikuta mikään muu kuin renkaiden maksaja. Ostin renkaat 1001renkaat.com:sta, josta sain nämä sopivaan hintaan, jos nyt tämän kokoisia renkaita koskaan saa sopivaan hintaan. Joutui näihin nimittäin 717,96 € investoimaan. Renkaiden toimitus oli suoraan asennuspaikalle. Asennus ja tasapainotus tehtiin Nurmijärvellä Monitoimirengas Ky:ssä, joka veloitti työstä 60 € ja samalla otettiin vanteilta pois rengaspainetunnistimet, jotka jo muuten oli otettu pois käytöstä aiemmin. Ei siksi etteivät toimisi, mutta kun talvirenkaissa ei sellaisia ole ja sitä piipittelyä en ainakaan minä jaksa kuunnella niiden puuttumisesta.

Vähän vaikuttaa siltä, että nämä renkaat eivät ole kovin pitkäikäiset. En mitannut urasyvyyksiä uutena, mutta 4800 km ajettuna syvyyttä ole enää 6,0 - 6,4 mm renkaasta riippuen. Joko rengas kuluu todella nopeaan, ilmanpaineet ovat olleet liian matalat tai on vaan tullut ajettua liian rajusti. Tiedä sitten mikä noista, mutta siltä osin pienoinen pettymys ovat.

Kitkarenkaiden jälkeen kesärenkaat tietystä metelöivät aina ja tietkin ovat niin karkeita, että se vielä lisää rengasmelua. Auto ei kuitenkaan ole mitään huonoiten äänieristetty, mutta kyllähän ne renkaiden äänet sisään kuuluvat ja etenkin karkeissa urissa. Äänet eivät kuitenkaan ole mitenkään häiritsevät, radion tai musiikin kuuntelu onnistuu edelleen hyvin ajellessa, eikä matkustajin kanssa kommunikoidessakaan tarvitse huutaa.
Tilaa RSS-syöte Seuraa minua Twitterissä